تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

دستگاه DVR

دستگاه DVR یک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ را دریافت، پردازش و ذخیره می کند. این دستگاه از کابل کواکسیال برای انتقال تصاویر استفاده می کند و از تعداد مشخصی از دوربین ها پشتیبانی می کند. این دستگاه از قیمت پایین تری برخوردار است اما کیفیت تصویر و انعطاف پذیری آن کمتر است.

دستگاه DVR دارای بخش های مختلفی است که عملکرد آن را تعیین می کنند. برخی از این بخش ها عبارتند از:

خرید دستگاه DVR 8 کانال 5 مگاپیکسل dvr-6085

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR | خرید دوربین مدار بسته | دوربین آنلاین
تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

دستگاه DVR دارای مزایا و معایب مختلفی است که بر اساس نیاز و بودجه شما می توانید از آن ها انتخاب کنید. برخی از این مزایا عبارتند از:

مزایا دستگاه DVR :

قیمت مناسب و مقرون به صرفه: قیمت دستگاه DVR نسبت به دستگاه NVR پایین تر است و با هزینه کمتری می توانید رکوردر مورد نظرتان را خریداری کنید.

بدون افت سیگنال: از آنجایی که دستگاه DVR بدون نیاز به اینترنت کار می کند، پس مشکل قطع شدن اینترنت یا افت سیگنال و در نتیجه قطع تصویر نداریم.استفاده آسان: اتصال دوربین ها به دستگاه DVR نیاز به تنظیمات و پیکربندی خاصی ندارد و بلافاصله پس از نصب و برقراری اتصال از طریق کابل کواکسیال می توانید از آن استفاده کنید.

DVR های امروزی چه قابلیت هایی دارند؟

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR | خرید دوربین مدار بسته | دوربین آنلاین

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

دستگاه NVR

دستگاه NVR یک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه را دریافت، پردازش و ذخیره می کند. این دستگاه از کابل شبکه برای انتقال تصاویر استفاده می کند و از تعداد نامحدودی از دوربین ها پشتیبانی می کند. این دستگاه از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است و دارای قابلیت های هوشمند و تجزیه و تحلیلی است اما قیمت آن بالاتر است.

دستگاه NVR دارای بخش های مختلفی است که عملکرد آن را تعیین می کنند. برخی از این بخش ها عبارتند از:

VR4432-

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR

دستگاه NVR دارای مزایا و معایب مختلفی است که بر اساس نیاز و بودجه شما می توانید از آن ها انتخاب کنید. برخی از این مزایا و معایب عبارتند از:

مزایا دستگاه NVR:

کیفیت تصویر بالا: کیفیت تصویر دستگاه NVR نسبت به دستگاه DVR بالاتر است و می تواند تصاویر را با رزولوشن های مختلفی مانند HD، Full HD، 4K و… ضبط و نمایش دهد. این کیفیت بالا باعث می شود که جزئیات مهمی مانند پلاک خودرو، چهره افراد، علائم راهنمایی و رانندگی و غیره را به وضوح ببینید.
قابلیت های هوشمند و تجزیه و تحلیلی: دستگاه NVR دارای قابلیت های هوشمند و تجزیه و تحلیلی است که به شما کمک می کند تا از تصاویر خود بهترین استفاده را ببرید.

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR | خرید دوربین مدار بسته | دوربین آنلاین

تفاوت دستگاه ضبط NVR و DVR

دستگاه‌های NVR و DVR هر دو برای ضبط تصاویر ویدئویی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شوند. اما این دستگاه‌ها از لحاظ نحوه پردازش و انتقال داده‌ها، نوع دوربین‌های مورد استفاده و شیوه اتصال دوربین‌ها با هم تفاوت دارند.

دستگاه DVR از دوربین‌های آنالوگ یا آنالوگ اچ دی پشتیبانی می‌کند. این دوربین‌ها امواج آنالوگ را به دستگاه ضبط کننده منتقل می‌کنند و پردازش تصاویر در دستگاه DVR صورت می‌گیرد. برای اتصال دوربین‌ها به DVR، از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود. این کابل‌ها محدودیت‌هایی از لحاظ طول، کیفیت و انتقال صدا دارند.

تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR | دستگاه NVR از دوربین‌های تحت شبکه یا IP پشتیبانی می‌کند. این دوربین‌ها داده‌های ویدئویی را در خود دوربین رمزگذاری و پردازش می‌کنند و سپس آنها را به دستگاه ضبط کننده که وظیفه ذخیره‌سازی و مشاهده از راه دور را دارد، ارسال می‌کنند. برای اتصال دوربین‌ها به NVR، از کابل‌های اترنت استفاده می‌شود. این کابل‌ها قابلیت انتقال برق و صدا را نیز دارند و محدودیت کمتری از لحاظ طول و کیفیت دارند.

در نتیجه، می‌توان گفت که دستگاه NVR از لحاظ انعطاف‌پذیری، کیفیت و قابلیت‌های هوشمند بیشتری نسبت به DVR دارد. اما دستگاه DVR از لحاظ قیمت و سادگی نصب مزیت‌هایی نسبت به NVR دارد. امیدواریم تفاوت های دستگاه ضبط NVR و DVR برای شما مفید بوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *